ZyXEL 660 serie

Uit Help
Ga naar:navigatie, zoeken

SIP ALG staat standaard aan in deze serie Zyxel routers. Hierdoor is het niet mogelijk om inkomende gesprekken aan te nemen. Ook kan het zijn dat de helft van alle uitgaande gesprekken niet opgezet kunnen worden. Deze problemen zijn op te lossen door SIP ALG uit te zetten in de router.

SIP ALG uitschakelen

  • Zorg ervoor dat de computer met het modem verbonden is.
  • Open een commandline;
    • Windows: Start -> Uitvoeren -> type cmd -> enter
    • OS X: CMD+spatie -> type terminal -> enter
  • Type in deze commandline telnet IP-van-de-router en druk op enter
  • Als het gelukt is om in te loggen verschijnt een menu
  • Selecteer in dit menu optie "24. System Maintenance"
  • Selecteer vervolgens menu optie "8. Command Interpreter Mode"
  • Type ip nat service sip active 0 en druk op enter
  • Als het modem herstart is kunt u testen of VoIP werkt

Overige instellingen

  • Zet SIP Transformations uit,
  • Zet SIP inactivity timeout aan. (Media timeout: 600 / signalling timeout 7200 / ports: 5060+5061)

Andere modem types waarvoor dit ook geldt

P-650M-17 , P-660R-61 , P-662HW-63 , P-662H-D1 , P-662HW-D1 , P-660M-67 , P-645R , P-623M-T1 , P-660HW-T1 v2 , P-645R-A2 , P-661H-D3 , P-645 Series , P-861 Series , P-662HW Series , P-661HW-63 , P-650M-61 , P-660R-T3 , P-871H , P-661HW-D7 , P-870M-I3 , P-650R-13 , P-623R-T1 , P-870HW-I3 , P-660HW-D3 , P-642R-11 , P-653HWI Series , P-642ME-13 , P-652 Series , P-650H-E1 , P-650M-31 , P-630-11 , P-642R , P-652H-33 , P-128L , P-872H , P-650HW-33 , P-870M-I1 , P-660H-63 , P-653HI-17 , P-642M-61 , P-650HW-11 , P-660RU-T1 v2 , P-650 Series , P-650M-67 , P-660HW Series , P-630-C7 , P-870MH-C1 , P-660H-T1 , P-660H-D1 , P-650M-E7 , P-642R-61 , P-630-C3 , P-630-17 , P-623R-T7 , P-650H Series , P-630-S3 , Omni 128L , P-650R-T1 , P-791R , P-630-13 , P-871-G1 , P-650R-31 , P-630-C Series , P-623R-A1 , P-652HW Series , P-650HW-13 , P-660RU-T1 , P-871 , P-724 , P-623-41 , P-650M-63 , P-861H-G1 , P-650HW-31 , P-660H-D3 , P-792H , P-650HW Series , P-794M , P-630 Series , P-660H-61 , P-871-G2 , P-660R-T3 v2 , P-660R-61C , P-630-41 , P-643 , P-645M-A1 , P-650H-31 , P-841C , P-870HW-I1 , P-661HW-61 , ADSL Solution , P-861H-G2 , P-630-43 , P-660H Series , P-642R-13 , P-650ME-11 , P-661H-61 , P-650ME-13 , P-650H-33 , P-660HW-61 , P-661H-D1 , P-645R-11 , P-660H-67 , P-660R-D7 , P-660HW-T3 v2 , P-642M-13 , P-650H-11 , P-661HW-D3 , P-650R-E1 , P-660HW-67 , P-653HWI-13 , P-650H-17 , P-623M-T3 , P-662HW-67 , P-652HW-37 , P-642R-51 , P-660HW-63 , P-661H-63 , P-660H-T3 , P-662H-63 , P-660R-T1 , P-660R-63 , P-642M , P-641 , P-793H , P-782R , P-653HWI-11 , P-650H-37 , P-623R-T3 , P-653HI-11 , P-645R-A1 , P-662H-67 , P-652H Series , P-650H-E3 , Contivity 251 , P-660M-63 , P-660HW-T1 , P-653HWI-17 , P-791 Series , P-630-C1 , P-642M-11 , P-660RU-T3 v2 , P-652H-31 , P-660R-67C , P-652HW-31 , P-841 , P-652R-11 , P-653HI-13 , P-661HW-D1 , P-660M-61 , P-652HW-33 , P-642ME-11 , P-660 Series , P-645-A1 Series , P-623M-T7 , P-650HW-37 , P-660HW-D1 , P-650R-33 , P-660HW-T3 , P-681 , P-650R-E3 , P-662H-61 , P-662HW-61 , P-660RU-T3 , P-660R-T1 v2 , P-662HW-D3 , P-650H-13 , P-662H-D3 , P-650H-E7 , P-660R-D3 , P-652R-13 , P-100L , P-630-S1 , P-660R-63C , P-660R-D1 , P-645M-11 , P-782M , P-650R-11

Meer informatie

Meer over dit probleem op de site van Zyxel: http://www.zyxel.com/web/support_knowledgebase_detail.php?KnowledgeBaseID=4091&pid=20040812093058

;